بانو

در پارک

پارک‌ها و بوستان‌ها مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت و ایجاد تفریح و سرگرمی است. در این مقاله سعی شده پارک‌های معروف تهران، در قالب پارک‌های قدیمی و پارک‌های جدید معرفی شود. پس با ما همراه باشید.

پارک هنرمندان

پارک هنرمندان که به نام‌های باغ هنرمندان یا باغ هنر یا بوستان ایرانشهر نیز خوانده می‌شود، از مکان‌های تاریخی دوران قاجار است که در خیابان طالقانی تهران، خیابان ایرانشهر، نبش خیابان برفروشان قرار دارد. این پارک ۵۹۱۴۰ مترمربع مساحت دارد که شامل خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر نیز است. این پارک که زمانی باغ دوره ناصری تهران بوده، هم‌اکنون به پارک هنرمندان تبدیل شده است.

پارک ساعی

پارک ساعی در خیابان ولی‌عصر تهران قرار گرفته و دارای پوشش گیاهی بسیار متنوع است. محل این پارک توسط مهندس کریم ساعی در سال ۱۳۲۴ درخت‌کاری شد، در دهه ۴۰ ایده طراحی اصلی پارک صورت گرفت و در سال ۱۳۴۲ با طراحی حسین محجوبی احداث شد.

پارک شهر

پارک شهر یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های تهران و نخستین پارک عمومی این شهر واقع در منطقه ۱۲ است که در سال ۱۳۳۹ تاسیس شده است. موزه صلح تهران، آکواریوم پارک شهر تهران، استخر، ورزشگاه، کتابخانه و … در این بوستان قرار دارد.

1 دیدگاه

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *